onsdag den 3. februar 2010

Påskeæg

Her et par kort formet som påskeæg. Selve ægget er tegnet af fra en bog og forstørret i kopi maskinen. Begge æg har fået "Facetten-lak" som er en klar lak der krakelere (kan købes i fx A-Z)
Det første æg er lavet på genbrugskarton der fået lak, da lakken var tør malede jeg det over med en hvid maling jeg havde tyndet lidt, så det kunne komme godt ned i alle de krakeleringerne, det overskydende maling tørrede jeg væk med en fugtig klud. Derefter limede jeg det på den hvide baggrund og syede rundt i kanten, pyntede kortet og limede det til sidst fast på den sorte.


Samme fremgangsmåde til ægget her, men her har jeg malet lakken på lyst karton og fyldt revnerne med en mørk brun.

4 kommentarer:

Heidi sagde ...

hvor er de super flotte og ser fedt ud med det krakkelering

Benita sagde ...

HVor ser det godt ud. Det der krakeleringsmaling - ser sgu godt ud.

Mette W. Sørensen sagde ...

Hvor er de bare flotte og tak for de skønne ideer, det må da prøves..

Helle Sahl sagde ...

Det ser helt vildt flot ud. Super påskekort. Så mange flotte detalljer oog effekter.